پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 251318
اميرعبداللهيان: آمريکا مسئول مستقيم طولاني شدن مذاکرات وين است
تاریخ انتشار : 1401/01/15 10:48:20
نمایش : 867
وزير امور خارجه از اعمال تحريم‌هاي مجدد از سوي آمريکا درمورد برخي اشخاص و شرکت‌ هاي ايراني انتقاد کرد و گفت: ايران آماده يک توافق خوب و پايدار است اما طرف آمريکايي با برخي زياده‌خواهي‌ها، مسئول مستقيم تطويل مذاکرات تاکنون بوده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ بدر بن حمد البوسعيدي وزير امور خارجه سلطنت عمان در تماس تلفني با حسين اميرعبداللهيان وزير امور خارجه، در مورد برخي مسائل دوجانبه، منطقه‌اي و بين المللي مورد اهتمام مشترک از جمله برقراري آتش بس در يمن و همچنين مذاکرات وين گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

 

وزير امور خارجه عمان در اين تماس تلفني ضمن تبريک فرار رسيدن ماه مبارک رمضان به دولت و ملت ايران، از برقراري آتش بس در يمن استقبال کرد و با تشکر از نقش و تلاش‌هاي کشورمان در اين خصوص، ابراز اميدواري کرد که اين موضوع موجب فراهم شدن بستر لازم براي گفت و گو ها بين همه طرف‌هاي يمني و بازگشايي مرزهاي اين کشور شود.

وزير امور خارجه نيز در اين گفت‌وگوي تلفني ضمن تبريک متقابل ماه مبارک رمضان به همتاي عماني و دولت و ملت عمان و همچنين ابراز اميدواري نسبت به پايدار ماندن آتش بس در يمن، از نقش سازنده عمان در اين راستا قدرداني کرد.

اميرعبداللهيان در اين خصوص اظهار کرد: اکنون آنچه مهم است لغو کامل محاصره انساني به موازات استمرار آتش بس است. همچنين در حال حاضر ارسال کمک‌هاي انسان دوستانه براي مردم يمن بسيار مهم است.

وي همچنين در خصوص مذاکرات وين، از اعمال تحريم‌هاي مجدد از سوي آمريکا در مورد برخي از اشخاص و شرکت‌هاي ايراني انتقاد و خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران آماده يک توافق خوب و پايدار است اما طرف آمريکايي با برخي زياده‌خواهي‌ها، مسئول مستقيم تطويل مذاکرات تاکنون بوده است.

وزيران امور خارجه ايران و عمان درخصوص تداوم مشورت و رايزني مستمر در خصوص موضوعات در دستور کار دو کشور توافق کردند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html